Dzienne archiwum: 23 maja 2014

Zdrowy sen w ciąży

Niemal wszyscy wiedzą, że kobiety ciężarne powinny w szczególności dbać o siebie. Starając się o dziecko panie zaczynają zwracać uwagę na odpowiednią dawkę ruchu, zdrową dietę, unikają stresów. Zdają sobie również sprawę z ogromnej wagi odpowiedniej ilości snu. Jednak często kobiety ciężarne mimo odpowiedniej ilości snu w nocy w dzień również odczuwają senność i próbują z nią walczyć. Okazuje się, że niepotrzebnie. Badania naukowe wykazują, że już półgodzinna drzemka w ciągu dnia działa zbawiennie na organizm kobiety. W ciąży podwyższony poziom hormonów sprawia, że kobiety często sa drażliwe, nie radzą sobie ze stresem. Natomiast krótka drzemka działa relaksująco, pozwala zniwelować stres nagromadzony w ciągu dnia. Czas na drzemkę powinny znależć zwłaszcza panie, które pracują zawodowo, ponieważ zwykłe problemy z jakimi spotykają się w pracy w czasie ciąży mogą im się wydawać się nie do rozwiązania. W trzecim trymestrze ciąży mogą pojawić się bolesne skurcze, a powiększająca sie macica zmniejsza pojemność pęcherza, co wymusza częstsze wizyty w toalecie także w nocy. Powoduje to, że mimo przespania całej nocy w ciągu dnia panie mogą odczuwać zmęczenie. W takiej sytuacji warto zdrzemnąć się w ciągu dnia, należy jednak pamiętać, by drzemka nie była zbyt długa, gdyż jeśli za długo pośpimy, możemy mieć problem z zaśnięciem. Można też poprawić jakość snu, żeby w dzień odczuwać mniejsze zmęczenie. Aby lepiej spać można przede wszystkimprzed snem zrezygnować z picia, co pozwoli ograniczyć nocne wizyty w toalecie. W przypadku skurczów należy zwiększyć spożycie magnezu. Dla zdrowego snu ważny jest również ruch na świerzym powietrzu. Już 15 minut spaceru dziennie może wpłynąć na jakość snu. Pamiętajmy jednak, by nie spacerować wieczorem, ponieważ aktywność fizyczna podnosi ciśnienie, co może utrudnić zaśnięcie. Wszystkie sposoby są łatwe i nic nie kosztują, warto je więc zastosować, by poprawić samopoczucie sobie a tym samym swojemu nienarodzonemu dziecku.