Woda zdrowia doda!

Nadchodzą upały, w trakcie których każdy z nas słyszy o tym, aby pić dużo wody. Instytut Żywności i Żywienia podaje, że zalecane dzienne spożycie płynu wynosi 2,7-3,7 litra. Dlaczego picie dużej ilości wody jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu? Kiedy nie czujemy pragnienia, nie mamy w takim razie potrzeby napicia się wody, a przyjmowanie płynów „na siłę” nie ma sensu. Błąd. Okazuje się jednak, że kiedy już poczujemy pragnienie, to znak, iż organizm zaczyna być odwodniony. Do najczęstszych objawów odwodnienia należą: suchość w ustach, trudności z koncentracją, uczucie osłabienia, ból głowy, a nawet zawroty głowy. Dziennie wydalamy prawie 3 litry wody (np. pocąc się, czy oddając mocz). Oprócz płynu z pożywienia, należy dodatkowo wypić ok 2 litrów, a osoby wyjątkowo aktywne, uprawiające sport powinny pamiętać, że ich zapotrzebowanie na wodę diametralnie wzrasta. Wskazane jest picie wody na 10-15 minut przed treningiem, a w trakcie ćwiczeń pić wodę w niewielkich ilościach, w regularnych odstępach czasu. Dlaczego woda jest tak wyjątkowa na tle pozostałych płynów i napojów? Jedną z jej zalet jest to, że nie posiada kalorii w przeciwieństwie do owocowych soków, czy napojów gazowanych. Ponadto woda ma niemały wpływ na urodę – nawilża skórę, przez co ciało nabiera blasku i jędrności. Niewątpliwą zaletą spożywania wody jest to, że oczyszcza organizm z toksyn, które gromadzą się wewnątrz ciała. Woda pozwala wydalić szkodliwe substancje, dzięki czemu spożywanie jej korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Co ciekawe, osoby odchudzające się powinny pamiętać, że wypicie szklanki wody przed posiłkiem w naturalny sposób obniża ryzyko przejedzenia się – żołądek zapełniony wodą sprawia, że nie czujemy głodu. Pijąc wodę należy pamiętać, aby nie przesadzić, zwłaszcza, jeżeli płyn pozbawiony jest elektrolitów. Picie nadmiernej ilości wody z brakiem elektrolitów prowadzi do przewodnienia hipotonicznego, powszechnie zwanego zatruciem wodnym. Przy wyborze wody warto zwrócić uwagę na to, czy płyn zawiera niezbędne minerały między innymi: sód, magnez i wapń.

Możliwość komentowania jest wyłączona.