Jak chronić zdrowie

OBECNIE nie lada kłopot sprawia ustalenie, co na nasze zdrowie wywiera największy wpływ. Środki przekazu zalewają
nas powodzią wiadomości na temat żywienia, ćwiczeń, składników odżywczych i mnóstwa innych spraw związanych ze zdrowiem.
Niestety, bardzo często informacje te są sprzeczne. Wydaje się, że zalecenia dotyczące tego, co jeść, jakie leki brać
i w ogóle jak żyć, zmieniają się o 180 stopni niemal za każdym razem, gdy któreś czasopismo medyczne opublikuje nowe
wyniki badań.
Niektórzy lekarze radzą, by nie ulegać każdej nowince dotyczącej zdrowia — rozsądniej jest trzymać się pewnych
podstawowych zasad. Przez całe życie możesz być zdrowszy dzięki odpowiednim zmianom w stylu życia oraz regularnym badaniom,
które pozwalają na wczesne wykrycie i wyleczenie ewentualnej choroby.
Specjaliści w dziedzinie medycyny zalecają spożywanie urozmaiconych posiłków, przy czym większość kalorii powinna
pochodzić z węglowodanów złożonych, zawartych zwłaszcza w całych ziarnach zbóż, w fasoli i innych warzywach oraz w owocach.
Niemniej na nasze zdrowie wpływa nie tylko to, co jemy, ale też ile jemy. Ważny jest umiar. Systematyczne przyjmowanie
większych ilości kalorii, niż nasz organizm może spalić, prowadzi do otyłości. Ta z kolei źle wpływa na serce i osłabia
organizm; czyni nas bardziej podatnymi na choroby serca, cukrzycę, reumatoidalne zapalenie stawów i wiele innych chorób.
W ostatnich latach sporo uwagi poświęca się roli tłuszczu w pokarmach. Wielu specjalistów twierdzi, że spożywanie
produktów bogatych w nasycone kwasy tłuszczowe zwiększa ryzyko wystąpienia chorób serca i pewnych rodzajów nowotworów.
Nie znaczy to jednak, że w ogóle nie wolno jeść tłuszczu. W zdrowej diecie właściwie codziennie jest miejsce na pewną
ilość tego, co lubisz. Najważniejsze to jeść małe porcje i ograniczyć inne źródła tłuszczu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Czerwiec 2014
P W Ś C P S N
« Maj   Wrz »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30