Ćwicz umysł i zachowaj młodość na dłużej

Zachowanie sprawności również w starszym wieku wymaga dbania o umysł. Ćwiczenia umysłu pozwalają na zmniejszenie ryzyka wielu chorób, które mogą pojawić się w wieku seniora, jak demencja starcza czy choroba Alzheimera. Dla wielu osób ćwiczenia umysłu nie są tak ważne jak ćwiczenia fizyczne, które mają jednoznaczne przełożenie na stan fizyczny organizmu. Oczywiście ćwiczenia umysłu nie jest tak związane z tak dużym wysiłkiem. Regularne czytanie, uczenie się na pamięć, które pozwala na ćwiczenie pamięci pozwala w sposób naturalny zadbać o zdolności umysłowe.

Jednym ze sposobów na ćwiczenie umysłu jest stałe uczenie się. Czytanie i zdobywanie nowej wiedzy pozwala na stałe zapewnienie możliwości rozwijania się umysłu. Uczenie się np. poprzez studia w http://www.zpsb.pl/, że nawet w średnim wieku w mózgu mogą rozwijać się nowe komórki nerwowe, które korzystnie wpływają na stan działania mózgu.
Do ciekawych zadań, które można wykonywać w celu ćwiczenia pamięci, która z wiekiem się pogarsza jest wykonywanie zadań logicznych czy sudoku. Granie w brydża czy szachy również jest doskonałym sposobem na ćwiczenie koncentracji oraz pamięci a jednocześnie pozwala również na interakcje społeczne, które są bardzo ważne dla dobrego stanu ludzkiego umysłu.
Na rynku farmaceutycznym jest również coraz większa liczba dostępnych środków leczniczych w postaci suplementów, które pozwala na dostarczenie organizmowi ważnych mikroelementów oraz witamin, jak witamin D3, które mają korzystny wpływ na właściwe funkcjonowanie mózgu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Sierpień 2015
P W Ś C P S N
« Lip   Sty »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31